Letos padla volba na pobyt v Krušných horách, takže potřetí.
Mohu srovnávat, protože jsem byl na všech i když na prvních v roce 2003 jen částečně. A ejhle chybička se vloudila, kdyže byly ty druhé, co jsme kvůli dešti předčasné ukončili, záznam jsem nikde nenašel jen ve své hlavě a ta ho taky už moc nepojme. Tentokrát vyšlo vše včetně počasí, zlobila jen Lacova technika. Vlakem do Ústí nad Labem se vydalo 6 cyklistů: Laco, Jeseník, Inošek, Honza, Ota, Míra a Alošek. Autem Jezák, Švagr-strýc a Mapa-Pumpa. V Mikulově byli nejdříve ti, co jeli autem. Cestu z Ústí, přes Krupku nejdříve zvládli elektrikáři, posléze Alošek, Honza, Míra a poslední Laco, ten má elektro, ale podcenil technickou přípravu, a tak jel i šel bez motoru, zato s plným vybavením.
Druhý den, trasu připravil Inošek, začal stoupáním k chatě pod Vitičkou. Následovala perfektně upravená asfaltka přes Cínovec na Komáří výšku, kde jsme při druhém přejezdu Krušných Hor nocovali. Při zpáteční cestě se zajelo na Moldavu, kde byli již na svíčkové Alošek s Honzou, kteří jeli sami na Fláje. Po zdolání patřičné dávky silně hořkého Březňáku se jelo přes Bouřňák domů. Večer byl zakončen v hospodě Hubert, kde nás Laco pozval, měl narozeniny. Laco den strávil v Teplicích, kde neúspěšně sháněl náhradní kolo.
Třetí den, trasu připravil Ota, jelo se na přehradu Fláje. Po objetí celé přehrady a opravě mně upadnutého sedla, které bravurně spravili Inošek s Otou, se jelo nádhernou sluncem zalitou krajinou, na Dlouhou louku, kde jsme nečekaně zasedli k obědu. Následoval přejezd do Moldavy na Březňák. Alošek s Honzou, ke kterým se přidal Míra jeli do Mostu, kde strávili celý den. Cestu zpět zvládli horským vlakem. Alošek ve vlaku zapomněl bagáž, která jela až na Moldavu. Rychlým spurtem se mu podařilo vlak na zpáteční cestě dostihnou na nádraží v Hrobu, a tak zachránit svoji výbavu v kompletním stavu. Večer opět Hubertus.
Čtvrtý den, trasu připravil Tonda Jeseník. Opět do kopců stejnou cestou jako na Fláje, ale s odbočkou přes zaniklou obec Pastviny do Českého Jiřetína. Cyklostezky vystřídaly klasické kamenité polní a lesní cesty, naštěstí většinou se jelo z kopce. Chata Barbora, kde jsme chtěli dát pivo, nebyla ještě na náš příjezd připravena, servírky teprve vytíraly podlahu, tak se pokračovalo do další hospody. Gulášová polévka a plzeň uspokojily naši potřebu. Patřičně posilněni jsme přejeli do Německa, nejprve se zajelo na přehradu Floha a pokračovalo se po krásné lesní cestě, podél Flájského plavebního kanálu, na hraniční přechod Moldava, kde se usedlo k obědu. Domů jsme se vraceli přes Dolní Moldavu, nejprve táhlým stoupáním po panelové cestě a sjezdem na základnu. Aloškovu partu rozšířil ještě Ota, který si chtěl užít Lázní v Teplicích, vydali se na Milešovku. Kluci si pořádně mákli, Honza píchnul, a tak nahoru kolo vytlačil je Alošek, ostatní zůstali v Kostmlatech pod Milešovkou. Zpět se vrátili opět vlakem.
Pátý den. Odjezd cyklistů na vlak do Bíliny v 8 hod. Zbytek autem následně. Cesta OK.
Celkové hodnocení perfekt, asi výhrady bude mít Laco, ale je to jeho chyba, příprava se nemá podceňovat.
Zapsal: Mapa Pumpa
Foto: Jeseník
Z Ústí do Mikulova
Na Komáří Vížku
Přehrada Fláje
Český Jiřetín
Do Bíliny na vlak domů