Krušné hory (ve dnech 17. až 21. září 2003).
Základní informace.
Parta z NASA (NAší SAuny) se připravuje na podzimní cyklovýlet. Cílem budou Krušné hory – od Děčínského Sněžníku až kam to půjde (prý až do Chebu).
Předpokládají se následující etapy.
1. den (středa, 17. 9. 2003) vlakem z Blanska do Ústí nad Labem, odtud na kolech do Děčína, přes Děčínský Sněžník (723 m), do Ostrova (na kole cca 60 km); v Ostrově je zajištěný nocleh (postele, sprcha, …).
2. den (čtvrtek, 18. 9.) na kolech z Ostrova po Krušnohorské cyklomagistrále do obce Klíny (celkem cca 70 km); v Klínech bude zajištěn nocleh.
3. den (pátek 19. 9.) pokračování po magistrále do okolí Božího Daru (cca 70 km); možnosti noclehu jsou známy, podle situace (počasí) se bude operativně v průběhu cesty zajišťovat.
4. den (sobota 20. 9.) opět po magistrále (s možnými odbočkami) se bude postupovat směrem k Chebu (cca 100km – teď již většinou s kopce); v Chebu (nebo jeho okolí) se opět operativně vybere vhodný nocleh.
5. den (neděle 21. 9.) návrat vlakem domů.
Jak je z rámcového programu zřejmé, putovat na kolech se bude po cyklostezkách „Krušnohorské magistrály“ s celou nezbytnou bagáží (puťák od noclehu k noclehu). Průběh cesty naplánoval VEJŠKA, ubytování má pod palcem STŘEVLÍK. Podle jejich sdělení není třeba brát s sebou spacák, naopak je vhodné přibalit pas (kdyby to dobře jelo, není vyloučena krátká cesta přes území Německa).
Hromadný odjezd s koly a potřebnými bágly bude vlakem ve středu 17. září; sraz účastníků je na stanici Blansko – Macocha nejpozději ve 4.15 hod. Společné cestovní doklady (hromadnou jízdenku pro jezdce a kombinovaný cestovní doklad pro kola) pořídí klubový ministr financí ŠVAGR-STRÝC (ve vlaku potom od účastníků vybere potřebný obnos); v případě nouze (kdyby nemohl jet) zařídí potřebné věci jeho náměstek (pro tuto akci je to KAKIN).
Pojede se těmito spoji:
Osobním vlakem č. 4731 ze stanice Blansko (Macocha) ve 4.38 hod. do Brna (příjezd do Brna v 5.07 hod.).
Z Brna v 5.20 hod. rychlíkem R670 „VYSOČINA“ (přes Havl. Brod) do Ústí nad Labem (příjezd v 10.41 hod.). Rychlík pokračuje dál až do Karlových Varů.
Zpět do Blanska se pojede v neděli, dne 21. září následujícími spoji:
Z Chebu v 8.06 hod rychlíkem R 441 „VSACAN“ přes Plzeň a Prahu až do České Třebové (příjezd ve 14.12).
Z České Třebové vlakem Os. 4711 s odjezdem ve 14.25 hod. a příjezdem do Blanska v 15.45 hodin).
Pokud by se z nějakého důvodu nepodařilo dojet až do Chebu, lze se vrátit domů takto:
Rychlíkem R811 (vyjíždí z Chebu v 7.00 hod.) s odjezdem v 7.25 ze Sokolova, v 7.39 z Chodova, v 7.59 z K. Varů, v 8.16 z Ostrova nad Ohří, v 8.44 z Klášterce nad Ohří, v 9.03 z Kadaně a v 9.13 z Chomutova); rychlík jede přes Ústí, Mělník, Lysou nad Labem až do Kolína (příjezd ve 12.23 hod.).
V Kolíně se přestoupí na rychlík R441 „VSACAN“ (odjezd ve 12.49 hod.) a pokračuje se s dalším přestupem v České Třebové stejně jako v předchozí variantě (příjezd do Blanska v 15.45 hod.).
Toto je vše, co lze na základě „poslední porady“, konané 10. 9. v útulně „Zátiší“ sdělit. Informaci sepsal a dobrou cestu se šťastným návratem přeje všem LANDA.
Z této opět velmi vydařené “expedice“ není zase žádný písemný záznam. Je však natočeno video (pořídil INÓŠEK) a existuje množství fotodokumentace. Účastníky byli: HOCH, INÓŠEK, LACO, LANDA se synem LAĎOU, KAKIN, KOPR, STŘEVLÍK, ŠVAGR-STRÝC, VEJŠKA, ZADÁK a premiéru s partou měl i strýc SKRBLÍK. Ten se však během dne obvykle partě ztrácel a jel vlastními cestami (což ostatní účastníky dost zlobilo).
Velmi příjemně partu překvapil MAPA-PUMPA, který i když měl ruku v gipsu, tak za námi třetí den dojel a zbytek cesty s partou absolvoval v sedle svého bajku.
Nezapomenutelná byla konverzace M-P se studentkami pedagogické školy, které se v rámci jakéhosi branného kurzu přijely ubytovat do hostince v obci Kovářová. Hostinec se jmenoval „U STRUKTURY“ a pivo ve výčepu ozdobeném artefakty „předlistopadových“ let se tam čepovalo za „staré ceny“. M-P si potřeboval vycpat sádrový krunýř na ruce tak, aby ho nedřel při držení řídítek bicyklu do dlaně. I vyptával se, zda by mu některá ze studentek nemohla věnovat na vycpání „klasickou nepoužitou dámskou vložku“. Od červenajících se dívčin se dozvěděl, že bohužel, používají prý jen tampony. Tak si tam nakonec nacpal kapesník.
A ještě jeden zajímavý poznatek z cesty mi utkvěl v paměti; praktickým pokusem se tehdy ověřilo, že zimní lyžařské značky nejsou určeny ke značení cest pro cykloturistiku.